Etiketter

onsdag 13 januari 2016

Nya däck

Det var nya däcken som skulle på. Jag hade fått däcken levererade till något ställe vid namn "Hot Road Hill" långt ute på vischan och där skulle jag få hjälp med bytet. Full av förutfattade meningar vågade jag knappt åka dit själv. Lät som ett skumt raggarställe, mutade barnen med skumtomtar att följa med och träffa "raggar'n". Plötsligt ville Morris göra tyska-läxa alldeles frivilligt. Nåväl, Manne och Moltas åt skumtomtar hela vägen dit genom skogen och bytet av däcken gick bra. Hot Road Hill-mannen var jättesnäll och vi är hemma igen. Med nya däck.

2 kommentarer:

Maria sa...

Å Karin kan du inte börja skriva här igen. Min favoritbloggerska av alla!!!
Kram från Maria

Unknown sa...

Oj, jag läste din kommentar NU och blev så glad Maria! Jag ska nog testa att blogga lite igen. Bara för att din kommentar tog mig med sådan glädje!